2009. november 2., hétfő

Hirtelen azt se tudom mivel kezdjem. Lassan két hónapja vagyok a hajón. Akkor közhellyel kezdem: rohan az idő. De tényleg. Hetente két-három napon át iszonyatosan fáradt vagyok. Főleg a felkelések nagyon nehezek. A többi napokon rendesen jól érzem magam. Szeretek elbeszélgetni az emberekkel. Ha nem vagyok túl foglalt, mindenkivel eltraccsolgatok, kiviszem a kajákat. Teljesen oké. Valamelyik nap a konyhában összefutottam egy sarokban egy filipinoval, indiaival, indonézzel, burmaival. Egyszerre érkeztünk. Hirtelen átvillant az agyamon, hogy kevés olyan hely van ahol az ember ennyi nációval tud találkozni. A magyar az fogy. Mint mindig és mindenhol. Mikor idejöttünk voltunk vagy heten, lassan csak Péterrel és Szilviával maradunk. Egy-két fotós megfordul még. Pontosabban fotós tanonc. Mert a fotós college is ezen a hajón van ahonnan szétszórják az embereket miután ”leérettségiztek”. Akárcsak a bárosokat. Egyik este már a kabin fele tartottam amikor belebotlok a K.-ba. Ő is fotós, már egy másik hajón van. Kicsit elkezdünk beszélgetni.Elmeséli, hogy pénzügyileg összeomlott az élete. Nagyon rövid időn belül a barátnője bejelenti, hogy boldogtalan, másra van szüksége. Miután ilyen klasszul alakultak a dolgai eljött hajóra dolgozni. Na mondom várjál csak barátom mert nekem is van ám mit mesélnem és szépen visszamentünk az open deckre (pedig már lógott a nyelvem) ahol igen jól megvitattuk az élet dolgait. Erre a rövid időre míg a hajón volt, jóbarátok lettünk. Sajnáltam, hogy nem maradt ezen a hajón. De nem csak mi vagyunk így ezzel. Úgy vettem észre ha az emberek elmúltak 26-27, a pénzszerzésen túl valami más is elhajtotta őket otthonról. Reménytelen szerelem, csalódottság, kalandvágy vagy csak egyszerűen hátra akarták hagyni az addigi életüket meg életterüket mert elegük volt. Nem tudom mennyire gyógyszer ezekre a hajó, minden esetre kevés ideje van az embernek gondolkozni. Munka, buli, alvás. Sajnos az utóbbiból van része az embernek a legkevesebbet.

Nem meséltem, hogy a pálinkámnak mekkora sikere volt. Sajnos csak egy üveg volt belőle. De a szilágysági pálinkát egyaránt imádta az indiai, a hondurasi, a szerbekről meg a románokról nem is beszélve.. Az F&B (Food and Beverages) Manager, aki aztán mindent ivott már a égvilágon nagyon megdícsérte és duplát kért belőle. Büszke vagyok rá és igenis jobb mint a Chivas Regal.

9 megjegyzés:

  1. ahoi!
    na most egy szuszra végigolvastalak!:)
    nagyon izgalmas lehet, hogy ennyiféle emberrel találkozol! viszont big respect, hogy ilyen jól bírod a melót, mert azért ez elég kemény lehet.
    az hogy lehet, hogy eredetileg fél évre mentél volna s ott derült ki, hogy 8 hónap???? vannak még ilyen meglepetések?
    pusz

    VálaszTörlés
  2. Szia Tyuki! Kellemes olvasni az élményeidet! Szinte mindenben van részed.(Kivétel talán az alvás meg a...) Múltkor belelestem a picassa albumodba,s nagy örömömre a tavalyi Krakkói képeket is megtaláltam. Egy jó nagyot nosztalgiáztam. Egyébként a minap fentmaradtam Pesten a Sanyinál,s buliztunk egy nagyot.Talán majd Ő is jön Komáromba,egyetemi bulira. De hát nélküled nem lessz az igazi. Befejezem,mert annyira érdekfeszitően nem tudok irni mint,Te. Ja,üdvözöl a Bikfic! Minden jót! A volt öltözőtársad:Lacus

    VálaszTörlés
  3. Üdv!
    A lap.hu hajós fórumáról jutottam el ide. Követek pár ilyen témájú blogot és egyértelműen a tiéd a leginformatívabb/érdekesebb.:) Engem, mint majdani követődet, egy napirend nagyon érdekelne. Mikor kelsz, mettől meddig tart a munka, hogy tudsz kajálni reggel, napközben...
    Megköszönöm, ha szánsz majd erre pár mondatot.
    Az általad említett K. egyébként szintén vezet blogot, ő is többször megemlékezett rólad:) (tavolafikatol.blog.hu)

    VálaszTörlés
  4. Az előző bejegyzésednél kicsit szomorú voltam, mert senki sem reagált, de most megnyugodtam. Úgyhogy most nem is okoskodom. Csak olvasok szorgalmasan. Szia. Jelentkezz mihamarabb! Ákos

    VálaszTörlés
  5. itt most éjszaka van,kinézek az ablakon minden csendes én is aludni készulok,hideg van,szurkeség,jon a tél...csizma,kabát,kesztyu,mikulás,karácsony-de elotte még egy Három novér bemutato-van munka és nem 15orás hanem 24...belemászik az agyadba és dolgozik,dolgozik,szuntelenul meg sem áll-na én itt tartok most...ez egy állapot amibol még nem szabad kiesni és nem is akarok,mert ez most jol esik....szoval minden elcsendesedett korulottem,és én is állomra hajtom fejem,hogy tovább álmodozzak az elérhetetlen Moszkvárol....

    VálaszTörlés
  6. szia drága exlakótárs!hihi!olyan örömmel olvasom soraid,hogy mi van veled!hiányzol ám!nincs a ki tornázon este a tv előtt!írj csak tovább,nagyon jó legalább igy tudni rólad...a munkát nem irigylem tőled,de a tenger csodaaszép lehet.hihi,örülök hogy nem lett belőled diszkópatkány!sok puszi,remélem majd egyszer személyes beszámolot is hallok tőled.angyali üdvözlet!Edit

    VálaszTörlés
  7. Szia, Tyuki,
    én is egyszuszra elolvastalak, most tudtam meg, hogy írsz blogot. Bukiban jártak a kolozsváiak, a színházfesztiválra jöttek. Persze megnéztem őket, és előadás után beültünk... na hova? Oda, ahol utoljára veled söröztem, az ír kocsmába, az Odeon színház mellett.
    De a lényeg: nagyon jól írsz, folytasd! És kitartást, a legjobb az egészben az a távolságtartás, amivel kommentálod s ugyanakkor az, hogy mégis minden valóddal ott élsz most. Nagyon tetszik! Puszik! Ábá

    VálaszTörlés
  8. Tyukesz,Anitus november 4-én megszulte kislányát Sophia Lénát...3720gr és gyonyoru,Anit már jobban van nem volt egyszeru szulés most beszéltem vele telefonon...császár lett a vége nem volt más választási lehetoség.De nagyon boldoooog és én is!pusziéva

    VálaszTörlés
  9. Kösz a tegnapi napot Nassauban, jó volt kicsit embernek érezni magam. ;) Remélem, két hét múlva megint találkozunk.
    ps. Jobban vagyok. ;)
    Üdvözöl (meg az olvasóidat is) a fent említett K.

    VálaszTörlés