2009. szeptember 12., szombat

2009 szeptember 7, 11.30 pm

Holnap lesz a harmadik napom a hajón. Kicsit muszáj lesz visszamennem az időben. De előre kell bocsátanom annyit, hogy nagy valószínűséggel nem lesz időm gyakran netezni, éppen ezért muszáj megírnom a szöveget amikor van időm és amikor internetközelben leszek, akkor fellövöm. Úgyhogy a bejegyzések valós dátuma az általam megadott lesz, nem pedig a rendszeré.

Vissza kell mennem addig, hogy a szállodában szuper életem. volt. Ellátás, medence, Miami… Egyetlen kellemetlenség ami történt, hogy egy éjszakára betettek hozzám egy indonéz fickót, aki valami katasztrofális volt. Rendetlen, éjszaka háromkor egy órat telefonál…

2009 szeptember 10, 8.30 am

Csak most tudom folytatni, mert a múltkor két sör után beleálmosodtam. Nagyon sokminden történt, mióta fellszálltunk. Minket újoncokat (assistant waiters) a személyzeti étkezdébe osztottak. Itt kell az asztalokat törölgetnünk, a maradék kajákat leszednünk, valamint, rendeléseket felvennünk. Napi 10-12 óra munka. Fel voltam rá készülve csak valahogy másképp képzeltem. mondjuk úgy, hogy reggel 7.-től este 7.-ig. Ehelyett ltalában reggel 6.-tól este 10.-ig 2-3 órás szünetekkel nyújtva a napot. És ez így lesz nyolc hónapig, nem hatig ahogy először elmondták. A konyhában, a mosogatóban csak Fülöp szigeteki és indonéz van. A kaja kiváló. A rendelés részét nagyon élvezem. Hatalmas sürgés-forgás, minden náció, gőz, stressz. De úgy érzem ki fogom bírni. Elvi kérdést csináltam belőle, mert nagyon sok ember két hét után leszáll. Sőt a nagyfőnök, egy jamaikai néger azt mondta nekem ‘You’re good man. You’re moving fast. I’m gonna take u soon to the dining room’. Ez volt az első dicséretem, amiből még ha nem is lesz semmi, akkor is jólesett. Három nap után ez jó.

A vendégek közé csak egyenruhában szabad menni és kitűzővel. Szabad használni a vendégeknek fentartott konditermet a masszázs és fodrászszalont. Csak nem tudom mikor kerül rá sor, mert egyelőre minden szabad órámat pihenéssel töltöm.

2009 steptember 11, 9.30 am

Most veszem észre, hogy nem igazán vannak befejezve a bejegyzéseim. Nem is lesznek kerekek, mert ha hirtelen elálmosodom, vagy kevés az időm, akkor rögtön abba kell hagynom. Tegnap több mint 15 órát dolgoztam. Általános takarítás volt volt. Minden Miamis nap előtt ezt meg kell csinálni. Ez hetente kettőt jelent. Nem sokkal kettő előtt feküdtem le, reggel 6.-kor már dolgoztam. Van egy pár román a hajón. Magyar is egy-kettő. Általában az emberek barátságosak türelmesek. Nagyon rendes a nagyfőnökünk, Henry, és úgy érzem bír engem. Látja, hogy nagyon odateszem magam. De ma…, gyakorlatilag három teljes munkanap után, kezdem érezni a fáradtságot. Mintha hőemelkedésem is lenne. Biztos, hogy a fáradtságtól. Azt mondják, hogy két hét után az ember megszokja, és meg is tanul mindent, hogy hol mi van és nem kell annyit rohangálni. Úgy érzem ez az egész munkamódszer és főleg a fizetés, kizsákmányolás.

6 megjegyzés:

  1. Amikor ápoló voltam az Ideggyógyászaton Komáromban, mindenki óvott, nem neked való az, a nálad sokkal masszívabb fizikumúak is megrogynak ott. És eltelt 2-3 hét és semmi fáradtságot nem éreztem egy napi műszak után. Biztos vagyok benne, hogy ugyanígy beáll a szervezeted erre a munkára, és mosolyogva fogod csinálni. Jól értem, hogy most a személyzetet szolgálod ki? És mi és mennyi idő kell ahhoz, hogy "igazi" vendéggel szóba állhass? Mármint hogy kiszolgáld. A munkamódszer az biztosan kizsákmányolás. De hová menjen az ember panaszra? Vagy azt mondja, hogy megcsinálom, maradok, vagy nem. De mi itthon nagyon szorítunk neked, mind a hatan és még ki tudja, mennyien. Erre gondolj! Meg minden szépre.

    VálaszTörlés
  2. Többiek, akik olvassátok Tyuki blogját, miért nem írtok neki soha? (Bocs, Éva, Rád nem vonatkozik a kérdés). Biztosan nagyon örülne, és kicsit élőbb lenne a honlap. Kérlek, szólaljatok meg!

    VálaszTörlés
  3. Na, Tyukesz, végre ráakadtam a blogodra, mert már kezdtem átkozódni, hogy mégsem írsz semmit. Valamilyen hiba folytán állandóan azt a visszajelzést kaptam, hogy eltűnt a blogod, aztán kerestem egy csomót a guglin, s akkor megtaláltalak.
    Örvendek, hogy eljutottál végül is... :)

    Szerintem is bele fogsz szokni, noha biztos vannak-lesznek ilyen hullámvölgyek, amikor az ember legszívesebben elmenne kerti törpének vagy bárminek, csak hajóra ne. De jó fej vagy te, úgyhogy nem féltelek. A képeknek én is erőst örülnék, meg gondolom, mások is.
    Itthon egyelőre semmi újság. Még.
    Azt viszont nem értettem, hogy akkor te most 8 hónapot kell ott legyél, vagy csak hatot? Vagy miután visszamész, még két hónapot szléjveskedsz? :)
    Na, kitartást! Itt gondolunk rád, és röpke seperc alatt jobban fogod magad érezni, mint sokan innen... :)))

    VálaszTörlés
  4. szegény tyukikám, jól kihaszánálnak benneteket! át tudom érezni milyen lehet. egyszer egy cserkésztáborban föztem vagy 30 embernek egy hétig. reggel 6kor kezdödöt a fözécskélés és éjjel 1-2kor feküdtem le. a reggeli fogmosást is akkor csináltam, amikor a többiek már reggeliztek :). természetesen amit én csinaltam semmi a te mostani munkádhoz képest, de a harmadik nap után mégis minden szabad percemben alukáltam. egyik délután amikor a lurkok elmentek kirandulni, megprobáltam a függöágyban olvasni, de kb. 5 perc után már az álmok mély útvesztöiben utazgattam :)

    mindenképpen kitartást! szerintem is megszokod az iramot és majd ugy alakitod a szabad pillanatokat, hogy mindenre jusson idöd.

    én is ugyanazt a kérdést szerettem volna felteni mint eszpécsé :), hogy van ezzel a 6-8 hónappal? hogyan látod, a sizési tervünk márciusban menyire realisztikus?

    hianyoznak az esti pofázások, ugyhogy ha eröd engedi, irj!

    VálaszTörlés
  5. Tyuki, nagyon várunk már valami híreket. A magam részéről már-már aggódom: megvagy? Minden rendben? Nincs semmi baj, ugye?

    VálaszTörlés
  6. Drága Tyukikám! Már jeleztem neked az iwiwre, de gondolom, azt nem követed, így végre bejelentkeztem a blogon. Nagyon örültem a beszámolóidnak, és a féltés mellett azért megszólalt bennem az elismerés is, hogy azért nagy kihívást vállaltál. Nagyon szorítok, hogy kibírd, azt persze, te érzed majd, hogy megéri-e ez a gyűrődés. Mi jól megvagyunk itthon Andimmal. Lazán kezdődött nekem az évad, mivel a Süsüben nem játszom, majd csak okt.7-én kezdek a Három nővérben. Sajnos csak a Rode szerepét játszom, nem jutott nagyobb falat a Huba-koncepcióban. No mindegy, már túl vagyok a csalódáson:-))) Az Orál Morált próbáljuk kínálni pesti befogadó színházaknak - egyelőre nem sok sikerrel. Galántán volt egy kis dj-fellépésem, délelőtt 10 és 11 között játszottam egy fesztivál elején, hát gondolhatod, hogy milyen "tömeg" tombolt akkor. Élménynek jó volt:-) Andi is jól van, dolgozgat otthonról is meg kicsit be is jár Pestre.Várom további bejegyzéseid. Ölellek. olasz pityu

    VálaszTörlés