2009. október 10., szombat

2009 október 3, 11.35 PM

Azzal kezdeném, hogy nagyon örülök, hogy figyelitek a blogot. Köszönöm bátorítást, mindenkit külön és egyenként ölelek.
Továbbá... attól függetlenül, hogy nem könnyű, nem érzem magam rosszul. Egyáltalán. Megpróbálom tárgyilagosan megfogalmazni a problémákat, hogy ne hasson nyavalygásnak. Itt nem nagyon van helye. Mindenki tudja mindenkiről, hogy fáradt. Ez van és kész. Minden lehetőséget ki kell használni a pihenésre. Különben azt hiszem írtam már, hogy nem a sok munka akaszt ki. Hanem a baromságok és az igazságtalanságok. Például a múlt héten nem volt délutáni szabadom (két breakfast off volt helyette). Nagyon örültem a mainak. Ez kábé hat óra szabadot jelent (10-16.30). Nagyon nagy kincs. Meg is terveztem szépen: egy-másfél óra mosás, két óra tengerpart, két óra pihenés. Már nagyon hiányzott mindez, teljesen ráhangolódtam lelkileg. Vége a reggelinek és szólnak tréning van 3.-tól. A tréningekről még nem írtam, de fogok. A lényeg, hogy a szabad óráimat kettétörték és elvettek belőle minimum másfelet. Ma éreztem először mióta a hajón vagyok, hogy ölni tudnék. Pedig tudjátok, hogy elég nagy a tűrőképességem. Ja a tréningekről annyi, hogy sok volt belőle az elején, mindenféle biztonsági dolog vészhelyzet esetén, stb. Ezzel nem is volt baj, többnyire munkaidőben tartottuk őket. De vannak stupid dolgok. Órákat osztják, hogy hogyan kell elmosni valamit, mennyi kell legyen a hipónak a koncentrátuma a vízben, mekkora kell legyen a hideg és a meleg ételek hőmérséklete. Persze ezek fontosak, de fél órába össze lehetne őket foglalni. Ehelyett minden reggel a szabad időnket pocsékoljuk el arra, hogy almagyarázzák, hogy tüsszentés után kezet kell mosni.
Hivatalosan is megtörtént a kinevezésem. Mármint bejött Henry a Staff Messbe és elmondta, hogy itt ezután én leszek a Maitre D’. Van velünk két fiatal srác (egy cseh meg egy szerb), rajtuk érzem, hogy nagyon nehezen fogadják el, hogy egyszerre érkeztünk és ezután kénytelenek lesznek rámhallgatni. Valamint érkezett három napja két lett fickó. Közülük az egyik borzasztó arrogáns. Érzem, hogy minden derogál neki. Summa summárum, most arra is rájövök lassan, hogy főnöknek se könnyű lenni. De igazából nem is főnökösködni akarok. Például az elődömön, aki hamarosan el fog menni, határozottan azt éreztem, hogy imádja az öncélú dirigálást. Tedd ezt ide, vidd azt oda, miközben ő nem csinált semmit. Azt szeretném, ha ügyesebben és ésszerűbben dolgoznánk. Mindenki kapja meg a saját feladatát, amit elejétől végig csináljon meg. Mert sokszor mindenki csinál mindent és semmi nincs megcsinálva. De ez a fejetlenség az egész hajóra jellemző. Valahogy olyan kaotikus minden. Például, csak egyszerhasználatos kesztyűvel foghatjuk meg a kenyeret. Tegnap elfogyott a kenyér. Bemegyek a konyhába. Nincs kesztyű a dobozban. Kérem a mosogatót, hogy tegyen kesztyűt. Mondja, hogy elfogyott, hívjam a galley (konyha) supervisort. Hívom. Ő a nyolcadikról kell lejöjjön. És addig nincs kenyér a konyhában. És ez csak egy a százezer bürokratikus baromság közül. Tény hogy ha mindent szabályszerűen végeznénk, ki se tudnánk jönni az étkezdéből. Néha az az érzésem, hogy ezeknek az embereknek fogalmuk sincs, hogy amit kérnek tőlünk az egyszerűen időben és energiában megvalósíthatatlan.
Sok román dolgozik a kaszinóban. Valamelyik nap félrehív az egyik. Azt hittem szólni akar, hogy folyik a szappantartó, mert abba az irányba indult. Mikor odaérkezek a sarokba, a zsebembe csúsztat tíz dollárt. Ez volt az első borravalóm. Meg kell mondanom, borzasztó jólesett. Különben mi osztjuk a borravalót. A staffosok szinte soha nem adnak, de minden Miamiban nálunk étkeznek a külső munkatársak. Ezek kivétel nélkül amerikaiak. Ők szoktak adni. Utána elosztjuk. Kábé három-négy dollár jut fejenként. Még csak annyit a románokról, hogy ugyanolyan jól érzem magam velük mint a magyarokkal. Két irányba tudok nyitni. Mindkét nációt a magaménak érzem. Szlovákot egyet se láttam.


2009 október 6, 12.05 AM

Sikerült nekik megfejelni a cselt. Valahogy sikerült kifújnom magam és megemésztenem, hogy most márpedig nem lesz kimenetel. A tréningre utalok ami elvágta az offomat. Felkelek háromkor, borzasztó álmosan elmegyek a helyszínre és mi történik.?... Nincs ott senki. Szóval tréning se volt, meg ki se mentem. Egy szót se szóltak róla, nemhogy elnézést kértek volna. Ezek mind olyan jelek, amelyek világosan mutatják, hogy nem igazán vagyunk emmberszámba véve. Az a lényeg, hogy működjön a gépezet. Te le vagy szarva. Nem számít hogy ettél, nem ettél, pihentél, nem pihentél. Dolgozz.
Most főleg nagy a pánik, mert félévente inspekciót tartanak a hajón és mindent átvizsgálnak. A biztonsági és egészségügyi dolgokat főleg. Ez most zajlik. Akkora pánik a hajón, hogy azt el nem lehet mondani. Mindenhol ott vannak a főnökök. Mindenkin hatalmas a nyomás. Mindent tökéletesre akarnak. Ennek fejében hogy nehogy az étel megromoljon egyik étkezésről a másikra, mindent kidobnak. Képzeljétek el amikor döglesz éhen mert nem volt időd reggelizni és ki kell dobd a lefolyóba a sajtokat, felvágottakat, öntetteket, olivát, salátákat, mindent. Döbbenetes a pazarlás, csak azért mert itt vannak az auditorok. De egyébként is általámos a pazarlás.
Onnan folytatnám, hogy nem érzem magam rosszul. Minden megpróbáltatás ellenére nem érzem magam olyan nyomorultul kiszolgáltatottnak és haszontalannak, mint amikor hónapok teltek el azzal, hogy csak vártam. Igaz, csak ma volt egy hónapja, hogy itt vagyok és azóta gyakorlatilag csak eszem, dolgozom és este lazítok másfél-két órát. Nincs időm gondolkozni. Tegnap nem tudtam elaludni. Először mióta itt vagyok. Elkezdett kattogni az agyam. Főleg otthoni dolgokról, emberekről.
Tegnap elvittek engem és Pétert egy magánpartira. Nagyon élveztem. Válogatott társaság, főleg középkorúak. Ugyanaz a meló. Takarítani az asztalokat. Viszont öröm volt látni ahogy ezek az emberek tudnak szórakozni. Főleg kubaiak voltak akik már rég az államokban élnek. Alig érdekelte őket kaja. Felcsendült a salsa és két órán keresztül meg nem állt a tánc. Legszívesebben beálltam volna közéjük, pedig nem igazán vagyok táncolós fajta. Azt mondja Henry, hogyha ezek az emberek feketék lennének úgy rohannának a kajára mint aki soha nem evett. Mondja ezt egy fekete. Nem akartam mondani, hogy a magyarok se a tánccal kezdenék. Ma este ugyanaz volt a helyszín, csak egy pilótaegyesület tagjai számára volt rendezve a parti. Jobban elememben éreztem magam. Többükkel elbeszélgettem. Szintén kellemes este volt


2009 október 8, 4.00 PM

Ha minden igaz, ma este is parti lesz a pilótáknak. Ez azért nagyon jó, mert nem kell a Staff Messben rohangálni mint az állat, hanem szépen kényelmesen ellötyögjük az estét.
Utána mindig elmentünk magunknak egy kis kaját. Ezek nagyon klassz dolgok. Rák, lazac, csirkeszárnyak és egy csomó minden amiről azt se tudom, hogy mi. Természetesen illene, de még nem sikerült mindennek a nevét megtanulni. Ezt lényegében előételnek szánják mert utána elmennek az urak vacsorázni a ’’ Dining Room’’-ba. Nekünk lényegében nem szabad enni sehol csak a személyzeti étkezdében. Ezért kicsit kockázatos amint egy eldugott sarokban a mosogatóban egy csomó mosatlan edény és ételmaradék mellett, valahol a hatodik emeleten csemegézünk. Az egyik kolléga az előző alkalommal két sörrel is meglepett, szóval tiszta Hawai. Ezek nagyon jó dolgok. Valóságos felüdülés.
Az egyik lány aki szintén velünk jött, Szilvia, hajós tapasztalata révén a kapitányt és minden részlegnek az első emberét szolgálja ki. Ha úgy adódik az ő protekciója révén a tiszti étkezdéből is ’’eltakarítjuk’’ a maradék sonkát, lazacot, ananászt, mikor mi van. Sőt egy este sikerült igen komolyan elfáradni a kapitány borától.

9 megjegyzés:

  1. Hajrá Tyuki!
    Olyan jó regényt olvastam egy fél éve. Kafka egyik befejezetlen műve, és Te teljesen úgy írsz, mint Kafka.
    Hasonló a téma: New York, századforduló, munkakeresés, cirkusz. Remélem a történeted Happy Enddel végződik.

    Kár, hogy nem tudunk dumálni.

    Ha lenne a hajón vezetékes telefont, ingyen tudnálak hívni. :)

    Mi jól vagyunk, csókolunk :)
    Vera & laci

    VálaszTörlés
  2. Tudod, Tyuki, néhai gimis koromban, a nagy szocializmusban, amikor tanultunk a kapitalizmus felépítéséről, szentül meg voltunk győződve, hogy hazudnak nekünk. Aztán, amikor olyanokkal beszéltünk, akiknek a hozzátartozója akármikor is disszidált, és mondjunk az ún. Nyugat-Németországban élt, és azt mondták, hogy azért a nyugat se fenékig tejföl, mélységesen felháborodtunk, hogy hogy lehet ilyet mondani, amikor a boltokban mindig lehet kapni Fa szappant, és a fokgkrém se hiánycikk, és 1 csomagnál több mandarint is lehet karácsony előtt vásárolni, akkor mit magyaráznak ezek itt, hogy az sem fenékig tejföl. Aztán eltelt néhány év, és -ki gondolta volna- egyik napról a másikra összeomlott a szocializmus, és mi megkaptunk azt az áhított nagy demokráciát. No, most itt van, és látjuk, hogy bizony ez sem fenékig tejföl. Félreértés ne essék, egy napra se szeretném visszahozni a régi rendet, mert azért a megalázó vámvizsgálatok, a kémkedések, a feljelentések, a bemegyek a megyei pártbizottságra nem hiányzik, és azok a dolgok, amikről meg hála Istennek én is csak hallottam, mint pld. éjszakai csengőszó, beszélgetések, stb, szóval ez nem kell, de most már mindenki láthatja, hogy nem hazudtak akkor, amikor azt tanították a gimiben, hogy kizsákmányolás folyik, és mert a képzelten munkásembernek semmije nincs, csak a munkaereje, hát azt veszik el tőle. És hogy bizonyos szűk körök profitja érdekében igen széles körök robotolnak véres verejtékkel, igen csak alacsony bérezésért, ám mert más megélhetési lehetőségük nincs, éhbérért is elvállalják a munkát, mert ez a kis fizu még mindig több, mint a semmi. Jó, te egy kiváló tehetségű végzett színész vagy, aki bekopogtathat a világ valamennyi színházába munkáért, te inkább bánatodban vagy buliból vagy nem is tudom pontosan miért, de valami ilyen indíttatásból mentél a hajóra. És főleg, hogy átmenetileg. De nagyon jó neked, hogy megéled ezt a világot, és nagyon jó nekünk, hogy folyamatosan tudósítasz, ennyivel is többek vagyunk. Hogy ugye, miután a napi várt profit megvolt, a drága ennivaló mehet a tengerbe, és senkit és semmit nem érdekel semmi más... Borzasztó. Szinte lopnotok kell az ennivalóból. Legalábbis ha jól értettem. De semmi nem számít, ha az aznapra kalkulált profit megvolt. Nem akalak se téged, se mást untatni az amatőr politikai okfejtéseimmel, de azt is tanultuk, hogy amikor Braziliában egy évben extrém kávé termés volt, a nem kis részét a tengerbe öntötték. A várt profit bizonyos köröknek megvolt, innentől kezdve a többi mehet ki. Hogy sok nyomorult boldogan megitta volna? Kit érdekel.
    No, Tyukikám, továbbra is várjuk a legalább ilyen hosszú beszámolókat, (na meg a képeket), és persze, hogy válaszolunk, hisz veled vagyunk
    Szeretettel ölel Ákos

    VálaszTörlés
  3. NA,és ki az a Szilvia????Végre egy no is felbukkant a partiban és ugy veszem észre,hogy egyre inkább leszel ismeros a hajon...meglátod még a végén konnyes bucsu is lesz belole...sot talán még vissza is vágysz a hajora,az lenne csak jo buli,ha pár év mulva mint turista befizetnél erre a hajora-na jo ezt nem gondoltam komolyan...kérdés...meddig lehet felfele bukni ebben a kategoriában amit csinálsz?Még várhat rád tobb kinevezés is vagy ezzel elértél a csucsra?Mert ha jobban megismer a fonokod vigyázz mert simán lehetsz konkurencia is neki vagy ez teljes képtelenség?Ez fizetésemeléssel is jár?Most mennem kell mert Fanni igényel és csak 1 orát aludt,majd este még írok ill.folytatom...addig as pá

    VálaszTörlés
  4. szia Tyukikám!

    tök jó olvasni téged, nem is tudtam, hogy ennyire megy ez neked...meg nem is csak ez.

    gondolok rád, remélem hazajössz majd, habár nem is tudom mennyi ideig leszel.

    vigyázz magadra!

    pussz

    VálaszTörlés
  5. Inkább azt mondd meg, Tyuki, mennyit fizetnek a dűskeblű, élveteg matrónák, hogy egy-egy jóképű pincérgyerek megmássza őket.

    VálaszTörlés
  6. Na Tyukesz ujra itt vagyok,családom alszik én meg potyogok az internet elott...ma kaptam két év után ebédjegyeket...na ehhez mit szolsz?nem is gondoltam volna,hogy ilyen romantikus lesz a találkozásom az ebédjegyekkel,csaknem elsírtam magam és azonnal bementem a billába,hogy koltekezzem mint egy no....sikerult...Most kicsit romantikus hangulatom van,kérlek írj arrol is milyen az éjszakai égbolt,milyen a tenger,milyen az ido a hajon kívul...kár,hogy nem vagyunk kubaiak,Anit is áradozott a mentalitásrol,amíg minket magyarokat az istennek kell megáldani jo keddvel meg boséggel addig itt nem lesz rozsás a mentalitás,tán a himnuszunkat kéne átdolgozni esetleg teljesen megváltoztatni/de nem nad Tatroura.../na jo,nem ecsetelem ezt a témát tovább.Minden esetre eltudom képzelni azt a kubai hangulatot,nekem is pezsegne rá a lábam....látod nem is emlékszem,hogy mi táncoltunk-e valaha is egyutt valami bulin...na figyusz Tyuki,én kérek egy természeti beszámolot is mert tényleg érdekel mennyire más ott az égbolt...most bucsuzom és várom a választ...puszi éva

    VálaszTörlés
  7. Tyuka, még meddig fejleszted a tehetségeidet? Színész vagy, cirkuszista vagy, reklámarc vagy, pléhboj vagy, most meg már lassan (útle)író is leszel :)) Nagyon örvendek ezeknek a beszámolóknak, már csak azért is, mert - ahogy olvasom - napi másfél-két óra szabadból szánsz erre időt. Úgy tűnik, hogy gyorsan avanzsálsz, úgyhogy mikor hajóskapitány leszel, akkor remélem, elkormányozod a Valor-t a Szamoson is, és felvesztek a tömbházam mellől egy hét Miami-ra. - Különben október 1-től én is bérelek egy lakást. Ha jössz majd Kolozsvárra, lakhatsz nálam, mint eddig is bármikor :))
    Gondolj arra, hogy legalább Miami-ban szép az idő, mert itt már tél van, fagypont, nyirok és halál.
    A kaját meg bátran egyed, ne érezd magad kellemetlenül, mindig is gusztustalannak találtam azt, amit ott láttam pazarlás címszó alatt.

    SzP

    VálaszTörlés
  8. szia Tyukikám!!! :-)

    na végre jól megdorgáltam magam, hogy miért nem írtam még és ime használt :-) sajnos valami ok miatt nem tudok irni a munkahelyemröl és utobbi idöben mindig "másnap" érkeztem haza. azt hiszem, hogy okos lenne átvenni a tyuki-fáradság technikát: a munkahelyemen írni neked és utanna otthon bemásolni :)

    mindjárt az elején gratula a kinevezésedhez!!! ha ez igy folytatodik és tyukibácsiból fehérszakállas kapitányúr válik, akkor lesz egy utam kolozsvárra, mert ugyebár én is felszálnék arra halyóra espino-val :-) na de addig is írj nekünk, mert nagyon tetszik a beszámolod! igaz a regényekbe ilyenkor kezd fellángolni egy jó kis románc a láthatáron.... szóval hogy is van szilviával.... :P

    rövid zárójel a terveinkröl: a sízés miatt ne verd a fejed, jövöben bepotoljuk és ketszer olyan jó lesz, mint az idén lett volna. viszont ha majd többet tudsz, akkor érdekelne, hogyan néz ki az eredeti amcsi-utazás ötletünk? ahogy olvasom, a terveid kissé komplikálodtak és nem tudom, hogy miután lejár a szolgálatod még lesz e kedved egy nyugat-amcsi utazásra. ehez hozzájön, hogy az én idöbeosztásom is picit bonyolultabb lett, de az ötlet még mindig nagyon tetszik.

    máskülömben épp komáromban vagyok :) a reggel érkeztem és aszem a hét vezér szálóban csücsülök éppen. még nem volt nyitva amikor megérkeztünk és elmentünk kocsmát (reggeli céljából ;)) keresni. nem mondom el, menyit mászkáltunk amig találtunk egyett... érdekes modon több kocsmán is az volt kiírva, hogy nyitva, de valahogy ez a bejárati ajtóra nem vonatkozott :) mindenképpen rájöttem, hogy itt is van ember aki már (még?) reggel fél hétkor! részeg :-)

    vasárnapig vagyok itt. holnap megyek egy lovas-musicalba. kivancsi vagyok milyen lesz... azon felül szeretnék még lovagolni, szoval ha tyuki ezt meg ma olvasnád, vagy a kedves olvasók közül valaki ismerné komáromot/komárnot, akkor nagyon szivesen várom a tanácsokat. egy kellemes csárda ajánlat is jól jönne :) lovaglásra 8 euro per ora sok vagy ok?

    most megyek egyett szaladni.... meg szeretném keresni a szerekers csárdát, ahol egyszer tyuki bácsival igencsak finomat ebédeltünk :)

    kitartást tyukikám és ha van lehetöség téged felhívni telefonon, jelezd!

    pusszantast mindenkinek

    VálaszTörlés
  9. Szevasz Tyukikám! Mindenekelőtt át kell adjam neked Varsányi Marika üdvözletét, mondta, hogy szorít neked és gondol rád. Annál a kolléganős leírásnál nekem is kitágult a szemem, hátha valami kis pikáns beszámolót tartasz. Nem így történt, de ha volt is valami, persze, a te titkod:-) Egyébként vannak még jó nők a fedélzeten? Miután leírtad Bandornak a szép kék eget, róluk is ejthetnél pár sort:-))) Mi megvagyunk itthon. Igazából semmi izgalmas nem történt velem az utóbbi időben. Csavarogtam: Nyitrán, Pozsonyban, Pesten, Vékén-Andiéknál, otthon, Galántán jártam az utóbbi időben. Ölellek Tyukikám, Andi puszil. Nemsokára megyünk úszni, ja, hétfőnként kosarazni járok egy tornaterembe. A srácok nagyon jól játszanak, úgyhogy én örülök, ha összejön egy akció, és nagyritkán dobok kosarat, de hát a mozgás a lényeg, az meg nagyon jól esik. Meg hogy ezt nem kell szerveznem, ők rendszeresen járnak. A Pálinkás Feri által kerültem közéjük. No most már tényleg befejezem. Szevasz:-))))))

    VálaszTörlés