2010. január 30., szombat

Még hogy nagyon vagány emberekkel lehet találkozni?!... Itt van például Viktor. ''A-Pass''-on találkoztam vele. Az A-Pass az az, amikor belépnek a vendégek a hajóra és mi képet csinálunk nekik ami a foliókártyájukra van rögzítve. A foliókártyával igazolják magukat a hajón, ezzel vásárolnak, amit hitelkártyáról tudnak feltölteni vagy készpénzzel az recepción, illetve ez a kabinkulcsuk is egyben. Látom, hogy azt írja az útlevelén, hogy ''Útlevél''. Kicsit beszélgettünk, következ

ő nap megint összefutottunk. Nassauban már Péterrel együtt kimentünk egy-két sörre amit folytattunk a Crew Barban és befejeztünk a kabinban. Ezzel nagy kockázatot vállaltunk magunkra, mert amint említettem nem lehet semmiféle személyes kapcsolatot teremteni a vendégekkel. Mi vállaltuk a kockázatot. Nagyon kellemes este kerekedett, úgyhogy nem bánjuk. Ugyanezen a cruise-on felvidékiekkel is találkoztam. Dunaszerdahelyi család. Nagymama, lánya, unokák... legalábbis azt hiszem. A léyneg, hogy akiket unokáknak gondolok azok Komáromban jártak egyetemre és nem egy előadást láttak amiben játszottam. Ezek után már közhelynek se merem említeni, hogy kicsi a világ. Gyakoriak a magyar vendégek a hajón. Nem mindig adódik alkalom velük megismerkedni és nem mindig érzi az ember, hogy most közös az érdeklődés egymás iránt. És félelmetes ereje van a nyelvnek. Látok magam előtt egy hatalmas embertömeget mindenféle nációval és elég csak egy hang megüsse a fülemet, nem is muszáj értelmes vagy teljes szó legyen, rögtön szimatot fogok. Kétszer fordult már elő velem. Ahogy közelebb férkőztem, perszehogy kiderült, hogy magyarok. A másik dolog meg amin elmorfondíroztam, hogy ahogy kinmondták a felvidékiek, hogy Dunaszerdahely, Komárom, Vágselye... furcsamód annyira közelinek éreztem ezeket a helyeket, hogy nem is értem. Sokkal inkább az otthonomnak vagy exotthonomnak éreztem mint amikor ott éltem. Öt év nem kis idő. Most valahogy közelebbinek tetszik mint Kolozsvár. Persze Pest is ott van valahol... Na Zilahról meg a Szilágyságról Istentől való vétek lenne megfeledkezni. Hogy egy ottani szólással éljek. Ha így folytatom... de nem is kell folytassam, már most Márais nyugtalanságban és hontalanságban szenvedek. Különben nem szenvedek. Ami nagyon hiányzik otthonról, az mondjuk egy jó vasárnapi ebéd és a konyha úgy általában. Kimenni a füstölőbe egy szál friss füstölt kolbászért vagy szalonnáért, tepertő, zakuszka, hagyma, disznófősajt, később a kásás és a hordóskáposzta... Ez igen! Itt is volt alkalmam azért egy-két kütyüt kóstolni de amit eddig is tudtam, ezután még biztosabb vagyok, hogy gasztronómiai szempontból az én szülőföldem a világ közepe.

6 megjegyzés:

  1. Nos, akkor legalább te érted, miről beszélek, amikor nyávogok, hogy nem érzem itt jól magam, (Szolnokon élek és dolgozom), hogy haza vágyom, hogy hiányzik minden fa, minden bokor, minden épület és mindenki, akivel felnőttem. Nem biztos, hogy köszönök annak, aki szembe jön, de látásból biztosan ismerem. És itt? Itt kit ismerek, kinek köszönök? A betegeimnek meg egy-két (új) ismerősnek. Igen, Komárom a világ közepe, ott a legfinomabb a levegő, csodálatos a víz íze, ott a legfinomabb a kifli és tavasszal az akác illat. Ezt csak az érti, akinek van olyan tulajdonsága, hogy helyhez kötődik. Egyszer Matyi bácsi (nem is olyan rég) megkérdezte, hogy ... és te már rég magyar állampolgár vagy? Mondom: NEM. És egyelőre nem is akarok az lenni. Ha elvágnám a multamat, a gyökereimet, magam is elsorvadnék. Hogy tehetném ezt meg? No, ez csak olyan kis szösszenet volt a bejegyzésedre.

    VálaszTörlés
  2. hat igen, a magyar nyelv messzirol- meghallasa velem is sokszor elofordul...es neha eleg csak rajuk nezni es mar szimatolod is!!! az erdeklodes altalaban az elejen eros,de kb. fel ora alatt kieg.
    ez az en tapasztalatom : kulfoldon mar nem vagyunk annyira haverok,mint otthon lennenk! ez az emigrans alapszabalya.es biztos hogy erre is vannak kivetelek...
    van egy uj minkatarsam,ir nemzetisegu es o is dolgozott hajon vagy 2 evet mint croupier es meselt az ottani eletrol,az elmondottak alapjan o odavolt erte.ha tenyleg igaz,hogy nem adoznak a cruise-osok,megertem!:)

    VálaszTörlés
  3. Most probálkozom másodszor remélve,hogy ez átmegy...Tehát Akosra reagálván és rád is Tyuki barátom mi most családi házat keresunk és nagy dilemma,hogy maradjunk-e mi kis hazánkban vagy Koppánymonostor ami ugye csak cirka 10km re van Komáromtol és lényegesen olcsobb mint amit eddig nézegettunk, De!szoval azt gondolom sokáig fog tartani míg végre rátalálunk kis otthonunkra mert bizony.... én is kimondhatom bátran azt a szot Lokálpatriota!viszont a panel életbol már jocskán elegunk van...megértelek ákos mert a kifli igenis itt nagyon jooooo....szoval Tyukesz olellek és most megyek tovább csak ennyit szerettem volna elmondani nektek..pá éva

    VálaszTörlés
  4. Kedves Éva! Szem előtt tartva, hogy természetesen magatoknak kell eldöntenetek, hol vegyetek házacskát, én a Komárom mellett szavaznék, mert 10 km bár nem olyan nagy dolog, ez igaz, de ha belegondolsz, hogy délelőtt egyszer beratatázol a próbára, aztán monjduk kettőkor hazamész, valamit csinálsz vagy pihensz, háromkor elindulsz a gyerekedért az iskolába (nem lesz az olyan soká, most talán úgy tűnik, de elszalad az a pár év!), majd pedig este elindulsz játszani, éjjel meg haza, szóval a sok tízből lesz a rengeteg. Meg az idő. A munkahelyed, a férjed munkahelye, a gyereked iskolája Komáromban van, viszonylag messze a lakásodtól. Meg aztán, Monostoron igazából nincs semmi, ott csak "lakópark" van. Javíts ki, ha tévedek, régebben voltam ott, de azt hiszem, jól gondolom. Ezzel szemben, ha mondjuk lenne egy házatok a singellőben, akkor gyalog sem több 20 percnél, de biciklivel vagy autóva meg valóban percek alatt leküzdhető az a távolság. Ami pedig a kertes házat illeti, legyen bár akárhol, a magad ízlése szerint szépíted meg, olyan növényeket ültetsz, amilyeneket akarsz, és ha hazamész, becsukod a kaput, és otthon vagy. Nincs ennek az érzésnek párja. Elnézést, hogy kicsit elragadtattam magam, elnézést kérek, ez csak egy virtuális barát magánvéleménye volt, semmi más. Tyukesz, tudom, hogy ez a te blogod, bocsi, hogy beleleveleztem, bár szerintem az is egy hasznos dolog, ha a barátaid szólnak pár kedves szót egymáshoz.

    VálaszTörlés
  5. Bizony igazat szoltál virtuális barátom...csak az árak itt a csillagos eget verik...ha egy kis szerencsénk lenne elkapni valami elfogadhato kínálatot...szoval várunk és kozben keresunk...valami biztosan belénk akad...szoval kis hazánk szimpatikusabban hangzik...még biztos alszom rá jo sokat...koszi a hozzászolást orultem neki-minden jot..éva

    VálaszTörlés
  6. Tyuki, Isten éltessen a harmincadik szülinapodon! A füledet majd meghúzzuk, ha itthon leszel!

    VálaszTörlés